Silke Bambauer-Sachse

Marketing

Biografie

Mein Studium der Betriebswirtschaftslehre habe ich in Saarbrücken und Augsburg absolviert (Schwerpunkte: Marketing, Strategisches Management, Ökonomische Psychologie). Anschliessend habe ich in Augsburg in Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Marketing promoviert und mich im Fach Betriebswirtschaftslehre habilitiert. Seit 2008 bin ich Professorin für Marketing (Lehrstuhl für Marketing II) an der Universität Freiburg/Schweiz. Hier unterrichte ich die deutschsprachigen Bachelorkurse im Fach Marketing sowie vier englischsprachige Masterkurse, die verschiedene Bereiche des Marketing abdecken. Meine Forschungsschwerpunkte in unserer breitgefächerten Disziplin sind: Online-Marketing, Preisstrategien, Werbewirkung, Konsumentenverhalten, Dienstleistungsmarketing, Beschwerdemanagement, Kundenorientierung.

Forschung und Publikationen

  • Journal Articles, Book Chapters, Conference Abstracts
    107 Publikationen

    Consumers’ Intentions to Spread Negative Word of Mouth About Dynamic Pricing for Services: Role of Confusion and Unfairness Perceptions
    Journal of Service Research (2024) | Artikel

    Do purchase intentions depend on corporate response strategies? - The role of perceived response appropriateness
    Silke Bambauer-Sachse, Sanja Maria Stuhldreier, Academy of Marketing Science Annual Conference: Marketing and AI: Shaping the Future Together: (5.2024) | Konferenz

    Dynamic pricing in new service contexts: Repurchase intentions of price-advantaged customers and the roles of price confusion and trust
    Ashley Young, Léa Grivel, Silke Bambauer-Sachse, Academy of Marketing Science Annual Conference: Marketing and AI: Shaping the Future Together: (2024) | Konferenz

    Understanding Consumers’ Booking Intentions for Sustainable Travel Packages
    Silke Bambauer-Sachse, Markus Orth, 30th RARCS Conference: (2024) | Konferenz

    Paradoxical fairness perceptions of dynamic pricing sequences
    Silke Bambauer-Sachse, Ashley Young, Academy of Marketing Science Annual Conference: Welcome to the New Normal: Life after the Chaos: (2023) | Konferenz

    Effects of complaint management strategies in social networks on observers' emotional attachment and brand commitment , in Optimistic Markting in Challenging Times: Serving Ever-Shifting Consumer Needs: Proceedings of the 2022 AMS Annual Conference
    Silke Bambauer-Sachse, Sanja Maria Stuhldreier (2023) | Buchkapitel

    Intention to spread e-WOM about dynamic pricing for goods and services: the roles of feeling exploited and perceptions of price complexity , in Optimistic Markting in Challenging Times: Serving Ever-Shifting Consumer Needs: Proceedings of the 2022 AMS Annual Conference
    Silke Bambauer-Sachse, Ashley Young (2023) | Buchkapitel

    Effects of corporate response patterns in social networks on brand attitudes and purchase intentions of observing consumers
    Silke Bambauer-Sachse, Sanja Maria Stuhldreier, Academy of Marketing Science Annual Conference: Welcome to the New Normal: Life after the Chaos: (2023) | Konferenz

    Acquiring Professional Service Customers: Do Agile Project Methods Increase the Intention to Choose an Out-supplier?
    Journal of Business-to-Business Marketing (2022) | Artikel

    Customer Cognitive Appraisals of Differential and Dynamic Pricing
    Marketing ZFP (2022) | Artikel

Lehrveranstaltungen

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