Mobilisation digitale et persuasion
-
Teaching
Details
Faculty Faculty of Management, Economics and Social Sciences Domain Communication and Media Research Code UE-EKM.01066 Languages French Type of lesson Lecture
Level Master Semester AS-2024 Schedules and rooms
Summary schedule Monday 10:15 - 12:00, Hebdomadaire, PER 21, Room D230 (Autumn semester)
Hours per week 2 Teaching
Documents
Bibliography Perloff, Richard M. (2021). “Foundations of Persuasion”. In: The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the Twenty-First Century. New York: Routledge.
-
Dates and rooms
Date Hour Type of lesson Place 16.09.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 23.09.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 30.09.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 07.10.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 14.10.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 21.10.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 28.10.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 04.11.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 11.11.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 18.11.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 25.11.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 02.12.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 09.12.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 16.12.2024 10:15 - 12:00 Cours PER 21, Room D230 -
Assessments methods
Evaluation continue et examen écrit - AS-2024, Session d'hiver 2025
Date 09.01.2025 17:00 - 18:00 Assessments methods By rating Descriptions of Exams Cours à évaluation continue: la désinscription ou le retrait du cours ne sera plus possible après la période d'inscription (cf. calendrier des sessions sur le site de la Faculté).
Durée de l'examen: 60 minutes
La note est déterminée de manière suivante :
- 60% examen écrit
- 30% projet et présentation
- 10% présentation des lectures obligatoires
Les étudiant-e-s absent-e-s à plus de 2 sessions seront prié-e-s de faire un exercice additionnel noté.
Written exam - SS-2025, Session de rattrapage 2025
Assessments methods By rating Descriptions of Exams Durée de l'examen: 60 minutes
Uniquement comme examen de rattrapage
-
Assignment
Valid for the following curricula: BeNeFri - Sciences économiques et sociales
Version: 2018-SP_V01 - SES BeNeFri
Course > Master course offering for BeNeFri Students > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Complementary learnings in SES or mobility students
Version: ens_compl_ses
Mster course offering for Mobility Students > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Business Informatics
Version: 20210713
Elective courses > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Economics
Version: 2002-SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Economie quantitative
Version: 2002-SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Management
Version: 2002-SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Management in Nonprofit-Organisation
Version: 2002-SA_V01 -60 ECTS Théoriques
Elective courses > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Sciences sociales
Version: 2002-SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Doc - Sciences économiques et sociales
Version: 2002-SA_V01
Cours a choix > Wahlkurse UNIFR > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Accounting and Finance - 120 ECTS
Version: 2024-SP_V02 - DD Caen
UniFr courses > Elective courses - Max 18 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Accounting and Finance - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V02 - Dès SA-2024
Course - 72 ECTS > Minimum 0 / maximum 1 optional master course offered at the University of Fribourg, if 72 ECTS not yet reached in the above modules > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication - Management - 90 ECTS
Version: 2022-SA_V03
Courses - 60 ECTS > Communication > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication : Business Informatics - 90 ECTS
Version: 2024-SA_V03
Communication
Ma - Business Communication : Economics - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V03
Courses > Communication > Mandatory courses - 15 ECTS > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Business Communication : Ethics and Economics 90 ECTS
Version: 2017-SP_V02 - Ethique
Courses - 60 ECTS > Mandatory courses - 15 ECTS > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Communication and Society - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V03
Forschungsbereiche > Inter- & Transdisciplinary Perspectives > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Economics - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V04
Course selection for the Master WITHOUT options > Elective courses > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Sustainable Development and Social Responsibility > Elective courses in Sustainable Development and Social Responsibility > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Business Economics > Elective courses in Business Economics > Wahlkurse der SES-Fakultät - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Quantitative Economics > Elective courses in Quantitative Economics > Courses from the SES faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionLe choix de l'option se fait par l'inscription au premier cours dans l'une des options possibles. > Public Economics and Policy > Elective courses in Public Economics and Policy > Elective courses of the SES Faculty - max. 15 ECTS > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - International and European Business - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V01 - dès SA-2024
Courses > Additional courses > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Management - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V03 - Dès SA-2024
Courses: min. 72 ECTS > Elective courses > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
Ma - Marketing - 90 ECTS
Version: 2021-SA_V03 - Dès SA-2024
Courses - 72 ECTS > Complementary module > COM Module validation element group > COM : Communication > Core courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasionCourses - 72 ECTS > Elective Master courses from the whole university > SES Master level courses > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
MiBa - Kommunikationswissenschaft und Medienforschung - 30 ECTS
Version: 2015-SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion
MiMa - Communication and Society - 30 ECTS
Version: 2021-SA_V01
frei wählbare ECTS-Punkte > Ma - Frei wählbare ECTS-Punkte > Mobilisation digitale et persuasion / Digital mobilization and persuasion