Design and graphics programming for game developement

  • Enseignement

    Détails

    Faculté Faculté des sciences et de médecine
    Domaine Informatique
    Code UE-SIN.07003
    Langues Anglais
    Type d'enseignement Cours
    Exercice
    Cursus Master
    Semestre(s) SP-2023

    Horaires et salles

    Horaire résumé Vendredi 14:15 - 17:00, Hebdomadaire (Semestre de printemps)
    Struct. des horaires 3h par semaine durant 14 semaines
    Heures de contact 42

    Enseignement

    Responsables
    • Ingold Rolf
    Enseignants
    • Rigamonti Maurizio
    Description This class will give all the theoretical fundamentals to design, develop and evaluate videogames. Those principles will make the participants aware of user-centric development. Furthermore, the students will acquire the technical knowledge required to integrate advanced methods for rendering real-time 2D computer graphics and techniques currently used in game development. In this context, students will develop simple games, by developing an idea, producing a design document, and by implementing the interactive application.
    Objectifs de formation On successful completion of this module, you will able to:
    - Design videogames and graphical user interfaces;
    - Evaluate concepts and prototypes;
    - Develop graphical and interactive applications;
    - Optimize software and, in particular, graphical user interfaces;
    - Understand the different components of a game engine;
    - Include in your design commonly used algorithms for videogames.
    Commentaire

    MSc-CS BENEFRI - (Code Ue: 33006/ Track: T3) The exact date and time of this course as well as the complete course list can be found at http://mcs.unibnf.ch/.

    Course and exam registration on ACADEMIA (not myunifr.ch). Please follow the instructions on https://mcs.unibnf.ch/organization/

     

     

    Softskills Non
    Hors domaine Non
    BeNeFri Oui
    Mobilité Oui
    UniPop Non
  • Dates et salles
    Date Heure Type d'enseignement Lieu
    24.02.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    03.03.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    10.03.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    17.03.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    24.03.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    31.03.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    21.04.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    28.04.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    05.05.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    12.05.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    26.05.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
    02.06.2023 14:15 - 17:00 Cours PER 21, salle D230
  • Modalités d'évaluation

    Examen écrit

    Mode d'évaluation Par note
  • Affiliation
    Valable pour les plans d'études suivants:
    BcMa - Informatique de gestion - 30 ECTS
    Version: 2020-SA_V01
    Cours > Modules informatique > Visual Computing

    Complément au doctorat [PRE-DOC]
    Version: 2020_1/v_01
    Complément au doctorat ( Faculté des sciences et de médecine) > UE de spécialisation en Informatique (niveau master)

    Enseignement complémentaire en sciences
    Version: ens_compl_sciences
    Paquet indépendant des branches > UE de spécialisation en Informatique (niveau master)

    Informatique [3e cycle]
    Version: 2015_1/V_01
    Formation continue > UE de spécialisation en Informatique (niveau master)

    Informatique [POST-DOC]
    Version: 2015_1/V_01
    Formation continue > UE de spécialisation en Informatique (niveau master)

    MSc en informatique (BeNeFri)
    Version: 2023_1/V_01
    MSc en informatique (BeNeFri), cours, séminaires et travail de Master > T3 : Visual Computing

    Ma - Business Communication : Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020-SA_V02
    Cours - 60 ECTS > Groupe d'option > Informatique de gestion > Cours > Modules informatique > Visual Computing

    Ma - Informatique de gestion - 90 ECTS
    Version: 2020-SA_V01
    Cours - min. 45 ECTS > Modules informatique/informatique de gestion > Visual Computing