Nathalie Dherbey
PHD, Language Sciences, PHD, Medicine
Postdoc SNSF
Department of Multilingualism and Foreign Language Education
Rue de Rome 1
1700 Fribourg
Senior Researcher
Department of Multilingualism and Foreign Language Education
Rue de Rome 1
1700 Fribourg
Research and publications
-
Orcid
32 publications
Teaching methods emphasizing phonological forms enhance L2 vocabulary learning
Language Teaching Research (2024) | Journal articleEffects of text-to-speech software on L2 reading comprehension
submitted (2024) | Journal articleLinking raters’ evaluation to acoustic measures of L2 pronunciation of /ʒ/
Nathalie Dherbey, Tools in L2 research, Zurich: (24.11.2023) | ConferenceCode-switching during oral learning of L2 French at school
Nathalie Dherbey, Tagung Mehrsprachigkeit, Davos, Suisse: (9.11.2023) | ConferenceEnseigner le vocabulaire en français langue seconde
CeDiLE (2023) | Journal articleComparing explicit and implicit teaching of phoneme-grapheme correspondences.
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, EuroSLA32: (2.9.2023) | ConferenceEnseignement du vocabulaire en français langue seconde
Nathalie Dherbey, Haute école pédagogique de Fribourg (11.7.2023) | ConferenceEnseignement de la langue de scolarisation
Nathalie Dherbey, Réseau enfance Jeunesse, Schönberg, Fribourg (23.1.2023) | ConferenceTeaching L2 phonology explicitly enhances L2 vocabulary learning
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, (2023) | Working paperImportance des représentations phonologiques dans l’apprentissage du FLE
Nathalie Dherbey, Séoul, Centre de langue de l’ambassade de France en Corée: (17.12.2022) | Conference -
Publication list
32 publications
Teaching methods emphasizing phonological forms enhance L2 vocabulary learning
Language Teaching Research (2024) | Journal articleEffects of text-to-speech software on L2 reading comprehension
submitted (2024) | Journal articleLinking raters’ evaluation to acoustic measures of L2 pronunciation of /ʒ/
Nathalie Dherbey, Tools in L2 research, Zurich: (24.11.2023) | ConferenceCode-switching during oral learning of L2 French at school
Nathalie Dherbey, Tagung Mehrsprachigkeit, Davos, Suisse: (9.11.2023) | ConferenceEnseigner le vocabulaire en français langue seconde
CeDiLE (2023) | Journal articleComparing explicit and implicit teaching of phoneme-grapheme correspondences.
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, EuroSLA32: (2.9.2023) | ConferenceEnseignement du vocabulaire en français langue seconde
Nathalie Dherbey, Haute école pédagogique de Fribourg (11.7.2023) | ConferenceEnseignement de la langue de scolarisation
Nathalie Dherbey, Réseau enfance Jeunesse, Schönberg, Fribourg (23.1.2023) | ConferenceTeaching L2 phonology explicitly enhances L2 vocabulary learning
Nathalie Dherbey, Raphael Berthele, (2023) | Working paperImportance des représentations phonologiques dans l’apprentissage du FLE
Nathalie Dherbey, Séoul, Centre de langue de l’ambassade de France en Corée: (17.12.2022) | Conference